"Pray that HE will make you stronger. Don't just pray that the mountain will get smaller.
Even when people gave you lemon, smile"

Sit back and enjoy my rambles, stories and opinions about life.

Tuesday, March 27, 2012

Mencintai-MU setulusnya...

Assalamualaikum...




 Tuhan aku malu
atas semua yang Kau beri
padahal diriku terlalu sering membuatMu kecewa...



entah mungkin aku terlena
sementara Engkau beri aku kesempatan
berulang kali agar aku kembali...



dalam fitrahku sebagai manusia
untuk menghamba padaMu
betapa tak ada apa-apanya aku di hadapanMu...



aku ingin mencintaiMu setulusnya
sebenar-benar aku cinta
dalam doa
dalam ucapan
dalam setiap langkahku...



aku ingin mendekatiMu selamanya
sehina apapun diriku
kuberharap untuk bertemu dengan Mu
ya Rabbi...



Amin...

kata2 yang selalu buat aku berfikir : pandanglah sesuatu dengan pandangan iman...insyaAllah, kita akan tenang... =)
peringatan untuk diri sendiri juga...

p/s: always take care of your iman.. (n_n)

wallahua'lam....

No comments:

Post a Comment